Archive for Wrzesień 2008

Lesson One: There is no plan

Wrzesień 30, 2008

Kończę już prawie ponad miesięczne zlecenie, które niepotrzebnie (prócz kasy) na siebie wziąłem. Nie raz czułem, że totalnie utknąłem i taplam się w szambie kiepskich rozwiązań, ale ostatecznie stres deadline’u zmotywował do zarwania jeszcze tych kilku ostatnich nocy przed rokiem akademickim. Mijający wrzesień był zupełną porażką, ale może lepiej będzie jeśli chociaż na blogu nie będę marudzić więc pozostanę przy problemie „tkwienia w czymś czego się nie chciało”. Wpadłem dziś na na komiks w stylu mangi Daniela H. Pinka, piszącego m.in. dla Wired oraz Roba Ten Pasa (rysunek). The Adventures of Johnny Bunko to komiks opowiadający o niejakim Johnnym, który dosłownie utknął w życiu wg. planu, w korporacji, w zupełnie beznadziejnych zadaniach bardzo dalekich od marzeń jakich się wyrzekł… aż tu nagle z pałeczek do chińszczyzny wychodzi dobra wróżka! Pożarłem jednym tchem robiąc sobie przerwę w nocnej pracy. Tytuł posta to pierwsza lekcja jaką otrzymuje Johnny, może i banalna ale, spróbuj powiedzieć że nieprawdziwa patrząc na prognozy pogody i rzeczywistość (zwłaszcza we wrześniu w Polsce).

A gdyby komuś było za wesoło lub chciał trochę pobudzić swoją lub czyjąś wrażliwość ekologiczną…

Nie mam pytań (ani odpowiedzi niestety).

Online Predator

Wrzesień 25, 2008

Co jest nie tak z tym obrazkiem?

Siateczkowe siatkowe (?! ktoś się na tym zna) rajstopy? To jedyne na co wszyscy zapytani zwrócili uwagę, poza tym w porządku, podobieństwo do Was/waszych znajomych nie powinno was obawiać 😉

Rewolucje w Nas (a tak naprawdę to prokrastynacja* nadal)

Wrzesień 24, 2008

3 października premiera nowej płyty Masali Sound System, ale od 2 dni można całej posłuchać na ich majspejsie. Teksty trzymają klimat EPki Obywatle IV Świata, krytyka polityczno-społeczna na mocno energetyccznej muzie (ratuje mnie to przed depresją od pogody i nadmiaru pracy).

Firefox 3.0.2., jeszcze nie pojawia się komunikat o aktualizacji, ale najnowsza wersja jest dostępna na stronie i wg. opisu usuwa kilka poważnych dziur w bezpieczeństwie.

I na koniec kolejne odkrycie (czego to ludziom się nie chce pokazać w necie….) serwis społecznościowy pokazujący dane o tym jakich aplikacji używasz na swoim kompie Wakoopa ( fajnie się to czyta, co? ;). Wakoopa może zasugerować Ci inne aplikacje, pokazać jak bardzo niektóre z używanych przez Ciebie są wydajne lub na ile rzeczywiście ich używasz. Dopiero się zapisałem i przeglądam opcje, bardziej dla zabawy, ale kto wie, może to będzie fajniejsze niż Grono z którego się usunąłem 😉 Inną kwestią jest czy praktyczny wymiar takiej wymiany danych ( znalezienie lepszych programów do danego zadania u znajomych, zamienniki open source czy sprawdzanie popularności rożnych programów) nie jest przekraczaniem kolejnej granicy w udostępnianiu danych o sobie ( tu dodam, że aby korzystać z serwisu musimy zainstalować program ogarniający resztę naszego działającego oprogramowania). Taka wątpliwość co do granic otwartości danych pojawiła sie na Wikinomics, gdzie zresztą Wakoopę zauważyłem.

Jak widać program musi pozbierać trochę danych zanim wykaże się chociażby ładniejszą ich prezentacją.

* Prokrastynacja, gdyby ktoś jeszcze nie wiedział co to jest.

Marketing wirusowy – a jak wręcą Ci faceta jak produkt?

Wrzesień 21, 2008

Tak, wizja marketingu który wchodzi w życie prywatne zdecydowanie za daleko… genialny filmik
http://www.slatev.com/player.html?id=1784543751

i znów kolejna ściana wordpress’u (oby tylko czasowa), slatev nie jest obsługiwane, jak i wiele innych mniejszych od Youtube serwisów wideo.

History of „The Internets”

Wrzesień 20, 2008

Historia rzeczy które zasłynęły w sieci przez ostatnie kilkanaście lat podana za pomocą wykresu czasowego (niby wiadomo co to time line, ale jak to konstruktywnie przetłumaczyć?! retoryczne pytanie, pewnie mam dziś jakiś problem ze sobą…).


Swoją drogą Dipty (szukuje się nowa wersja) to ciekawe narzędzie do wykorzystania przy… może projektowaniu informacji ( takie zaś określenie poznałem w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego i to też muszę zgłębić)?

P.S. WordPress zmusił mnie do printscreena bo Firefox nie chce wyświetlić z wklejonego kodu z gotowym, działajacym już na stronie oknem Dipty, a na Chromie zadziałało : / jakiś terror/lobbing Googla?

Skąd jest Twoje nazwisko? (i ile go na świecie?)

Wrzesień 11, 2008

World Names Profiler przedstawia statystyki występowania, pochodzenie i odmiany nazwisk/imion na świecie, łącznie z ilustrującą to mapką. Dane pochodzą z 26 państw Europy, Ameryk, Azji i Oceanii, zostały uzyskane poprzez telefoniczne badania w latach 2000-2005, które objęły 300 mln osób. Firma PublicProfiler która dokonała badań to zespół naukowców z University College London.

P.S. Polska odmiana Moikrewni.pl